Necromancy

Chill Touch/チル・タッチ/負力の接触

Necromancy

Necromancy cantrip/初級・死霊術
Casting Time: 1 action
Range: 120 feet
Components: V, S
Duration: 1 round

君は射程内の1体のクリーチャーのスペース内に、幽霊じみた骸骨の手を1つ作り出す。墓場の悪寒でそのクリーチャーを苛むべく、1回の遠隔呪文攻撃を行なうこと。ヒットした場合、目標は1d8[死霊]ダメージを受けた上、次の君のターンの開始時まで目標に骸骨の手がしがみつき、目標はhpを回復できなくなる。
アンデッドを目標としてヒットを与えた場合、目標はさらに、次の君のターンの開始時まで君に対する攻撃ロールに不利を被る。
この呪文のダメージは君のレベルが特定の値に上昇するごとに1d8 ずつ増加する、すなわち5レベルで2d8 、11レベルで3d8 、17レベルで4d8 である。

You create a ghostly, skeletal hand in the space of a creature within range. Make a ranged spell attack against the creature to assail it with the chill of the grave. On a hit, the target takes 1d8 necrotic damage, and it can’t regain hit points until the start of your next turn. Until then, the hand clings to the target.
If you hit an undead target, it also has disadvantage on attack rolls against you until the end of your next turn.
This spell’s damage increases by 1d8 when you reach 5th level (2d8), 11th level (3d8), and 17th level (4d8).

Lists: Sorcerer, Warlock, Wizard
出典:Player’s Handbook

tips.

使用頻度:★★☆
チル・タッチは対象のHP回復を阻害できるところに便利さがあります。回復呪文が無効になるのはもちろん、再生など、特殊能力での回復も発動しなくなります。また[死霊]ダメージなので、意外にも来訪者など、抵抗の多いクリーチャーにも有効です。アンデッドも全てが[死霊]に抵抗があるわけでもないので、行動も阻害できて便利な時もあります。

タイトルとURLをコピーしました