1st-level evocation/1レベル・力術
Casting Time: 1 bonus action
Range: Self
Components: V
Duration: Concentration, up to 1 minute
この呪文が終了するまでの間に、君の近接武器攻撃が初めてヒットした時、その攻撃は目標に1d6の追加[精神]ダメージを与える。さらに、その攻撃の目標がクリーチャーなら、目標は【判断力】セーヴを行わなければならず、失敗するとこの呪文が終了するまで君に対する恐怖状態になる。目標は1回のアクションとして、闘志を奮い立たせるために君の呪文セーヴ難易度に対する【判断力】判定を行うことができ、これに成功すればこの呪文は終了する。
The next time you hit with a melee weapon attack during this spell’s duration, your attack deals an extra 1d6 psychic damage. Additionally, if the target is a creature, it must make a Wisdom saving throw or be frightened of you until the spell ends. As an action, the creature can make a Wisdom check against your spell save DC to steel its resolve and end this spell.
Lists: Paladin
出典:Player’s Handbook
tips.
使用頻度:★☆☆
ラスフル・スマイトは対象を選びますが、上手に使えばパーティーが受ける被害を減らせる可能性のある呪文です。例えば野獣、魔獣など、HPや攻撃回数は多いけれど【判断力】は高くなさそうな対象に使えば、相手の攻撃力を一気に削ぐことができるでしょう。恐怖状態は能力値判定にも不利がつきますから、かかってしまえば外されにくい呪文です。