Evocation

Searing Smite/シアリング・スマイト/灼熱の一撃

Evocation

1st-level evocation/1レベル・力術
Casting Time: 1 bonus action
Range: Self
Components: V
Duration: Concentration, up to 1 minute

この呪文が終了するまでの間に、君の近接武器攻撃が初めてクリーチャーにヒットした時、君は武器に白熱して閃光を放ち、その攻撃はそのクリーチャーに1d6の追加[火]ダメージを与えた上に目標を発火させる。以降この呪文が終了するまで、目標は自分のターン開始時に【耐久力】セーヴを行わねばならない。これに失敗すると、目標は1d6[火]ダメージを受ける。このセーヴに成功すると、この呪文は終了する。目標が水中に飛び込むなど、他の理由によって日が消えた場合も、この呪文は終了する。
高レベル版:君がこの呪文を2レベル以上の呪文スロットを用いて発動する場合、スロットのレベルが1レベルを上回るごとに、最初のヒット時の追加ダメージが1d6増加する。

The next time you hit a creature with a melee weapon attack during the spell’s duration, your weapon flares with white-hot intensity, and the attack deals an extra 1d6 fire damage to the target and causes the target to ignite in flames.
At the start of each of its turns until the spell ends, the target must make a Constitution saving throw. On a failed save, it takes 1d6 fire damage. On a successful save, the spells ends. If the target or a creature within 5 feet of it uses an action to put out the flames, or if some other effect douses the flames (such as the target being submerged in water), the spell ends.
At Higher Levels. When you cast this spell using a spell slot of 2nd level or higher, the initial extra damage dealt by the attack increases by 1d6 for each slot.

Lists: Paladin, Ranger(Optional)
出典:Player’s Handbook

tips.

使用頻度:☆☆☆
ダメージの期待値を考えると、パラディンであれば<神聖なる一撃>、レンジャーならハンターズ・マークにスロットを回した方が効率が良いと言えますが、あえてこのシアリング・スマイトを使うとしたら、相手が術者の場合でしょう。継続ダメージが乗るので呪文集中を阻害する可能性は高くなります。

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