1st-level enchantment/1レベル・心術
Casting Time: 1 bonus action
Range: 30 feet(6マス)
Components: V
Duration: Concentration, up to 1 minute
君は1体のクリーチャーに自分との決闘を強制しようとする。射程内にいて君から見えるクリーチャー1体は、【判断力】セーヴを行わねばならない。このセーヴに失敗した目標は、君の神々しい要求によって君に近寄ることを強いられる。この呪文の持続時間中、目標は次の2つの制約を受ける。;(1)目標は君以外のクリーチャーに対する攻撃ロールに不利を被る。(2)目標は、君から30フィートより遠くの場所に移動しようとするたびに【判断力】セーウに成功しなければならない(このセーヴに成功したなら、目標はそのターン、この呪文による制限を受けずに移動できる)。
この呪文は以下のいずれかの条件が満たされた時点で終了する;(1)君が目標以外のクリーチャーを攻撃した。(2)君が目標以外の敵対的なクリーチャーを目標にして呪文を発動した。(3)君に友好的なクリーチャーが目標にダメージを与えるか目標に有害な呪文を発動した。(4)君が目標から30フィートより遠い場所でターンを終了した。
You attempt to compel a creature into a duel. One creature that you can see within range must make a Wisdom saving throw. On a failed save, the creature is drawn to you, compelled by your divine demand. For the duration, it has disadvantage on attack rolls against creatures other than you, and must make a Wisdom saving throw each time it attempts to move to a space that is more than 30 feet away from you; if it succeeds on this saving throw, this spell doesn’t restrict the target’s movement for that turn.The spell ends if you attack any other creature, if you cast a spell that targets a hostile creature other than the target, if a creature friendly to you damages the target or casts a harmful spell on it, or if you end your turn more than 30 feet away from the target.
Lists: Paladin
出典:Player’s Handbook
tips.
使用頻度:★☆☆
使いどころは難しいですが、敵の組み合わせによっては有効になる呪文と言えるのがコンペルド・デュエルです。例えば、行く手を阻む大型クリーチャーをパラディンがこの呪文で引き付け、味方はその攻撃範囲内を移動しながら背後の術者等が居るエリアに回る、等です。対象である大型クリーチャーの間合いを離れる最、機会攻撃が発生しても対象は不利で攻撃を行なうので、味方は移動しやすくなります。